-
Marki wspólne, coobranding, grupy zakupowe i dystrybucyjne
... tych, jakie dostają najwięksi. Aby uniezależnić się do skali działania, małe firmy mogą skorzystać z trzech strategii biznesowych: stworzenia marki wspólnej, coobrandingu oraz zbudowania grupy zakupowo-dystrybucyjnej. Marki wspólne czyli współdzielenie zasobów Marka wspólna to inicjatywa, w której kilka firm jest współwłaścicielami znaku towarowego ...
-
Najpopularniejsze w Internecie marki RTV
... Kong i firmy badawczej Zetema. Najmniej negatywnych ... firmy badawczej Zetema, średnio tylko 25 procent wzmianek posiada zdecydowanie negatywny charakter. Biorąc pod uwagę odsetek komentarzy o takim wydźwięku, relatywnie najgorzej wypada marka Pioneer, dla której wyniósł on ponad 27 proc. Najmniej negatywnych ocen, bo zaledwie 18 proc., zebrała marka ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
... zestawienia, niezmiennie zajmują firmy technologiczne. Jednym z tegorocznych ... marka zaoferowała także zajęcia online dla osób ćwiczących w domu. „Kluczową siłą napędową wzrostu w tegorocznym rankingu Top 100 i sposobem na przeciwdziałanie spadkowi okazały się innowacje. Ważną cechą najcenniejszych marek na świecie jest również kreatywność. Firmy ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
... dowodzą swojej odporności na recesję – wynika z opublikowanych wyników piątego dorocznego badania firmy MillwardBrown, które wskazuje 100 najcenniejszych marek na świecie (Millward Brown Optimor ... w naszym codziennym życiu. Na czele rankingu znalazła się marka Google – to najcenniejsza globalna marka, warta 114 mld USD. IBM uplasował się na drugim ...
-
Strategie marketingowe: rozszerzanie marek
... dodano produkty spożywcze. W ciągu 15 lat przychody firmy wzrosły do prawie 25 mld ... firmy dochodzą do wniosku, że skierują markę do nowych grup odbiorców. Wiąże się to z potrzebą dostosowania go do ich potrzeb. Tak jak w poprzednich przypadkach, ten sposób rozszerzania podnosi sprzedaż korzystając z reputacji i wizerunku pierwotnego produktu. Marka ...
-
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2011
... w globalnym zestawieniu zajął miejsce nr 35 (oraz 10. pozycję w sektorze technologii). Marka ta odnotowała niezwykle imponujący wzrost wartości (246%), osiągając poziom 19,1 mld USD. Swoją obecność zaznaczyły również chińskie firmy technologiczne. Portal społecznościowy Tencent/QQ (mający ponad 600 mln zarejestrowanych użytkowników) zadebiutował ...
-
Budowanie społeczności w reklamie
... czasy, gdy jeden produkt to jedna marka i odwrotnie. Współczesna marka to idea, to klub, wokół którego buduje się społeczność. Marka może stać się sama w ... istotne. Dlatego też od momentu, kiedy zaczęły powstawać fora i grupy dyskusyjne, firmy zaczęły szukać możliwości skorzystania z opinii obecnych lub potencjalnych użytkowników produktu właśnie ...
-
Marki kojarzone z Euro 2012
... działania komunikacyjne związane z rebrandingiem, które spowodowały, że marka stała się powszechnie rozpoznawalna. Marka może być także kojarzona ze sportem, ponieważ jest ... które kojarzą im się z mistrzostwami mieli stosunkowo najmniejszy problem z wymienieniem marki lub firmy. 32 proc. respondentów kojarzy mistrzostwa z Biedronką, a niemal 25 proc ...
-
Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem
... firmy Millward Brown wskazuje, że w Polsce największym zaufaniem i gotowością konsumentów do rekomendacji cieszy się marka Nokia. TrustR to nowy wskaźnik ... i recommendation). W Polsce najwyższy wynik na tym wskaźniku uzyskała marka Nokia. Omawiane badanie zawiera także wnioski z analiz firmy The Futures Company. Wyniki badań i analiz zostały zebrane ...
-
Zarządzanie marką: kontroling marki
... pozyskiwania nowych klientów, lojalności klientów, penetracji i poziomu cen. Chodzi o stwierdzenie czy nasza marka daje nam dodatkowe korzyści ponad to, co udałoby ... Kontroling marki w celu badania wartości marki prowadzony jest przez wyspecjalizowane firmy, rzadko przez samodzielnych specjalistów. Kontroling marki, jako analiza konkurencyjności ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... do amerykańskiej Smithfield Foods, która jest częścią globalnej firmy WH Group (Chiny). Do firmy należą takie marki jak Krakus, Morliny czy Berlinki. ... spółka macierzysta Pfeifer & Langen GmbH & Co. KG (Niemcy) Sól marka O’sole – Cenos → Gemini Grupe, Uab (Litwa) marka MK – KONSHURT Sp. z o.o. Sp. k. (Polska) Kamis – McCormick Polska -> ...
-
Najsilniejsze marki w e-commerce 2022. Allegro numerem jeden
... marki w e-commerce W pierwszej piątce tegorocznego zestawienia branży e-commerce znalazły się firmy takie, jak: Allegro, Amazon, OLX, AliExpress oraz Zalando. Liderem wśród tych brandów w analizowanym okresie, z siłą marki 4 933 567 pkt., została marka Allegro, która dzięki uruchomieniu w lutym br. wersji anglojęzycznej i umożliwieniu dokonywania ...
-
Polscy operatorzy MVNO mało popularni
... telefonii komórkowej - wynika z raportu "Marka MVNO" firmy doradczej On Board PR i PBS DGA. Jednocześnie aż 80 proc. nie zna żadnego ... tez notowania Mobilking w grupie 18-24: wspomagana rozpoznawalność wyniosła aż 63,8%. Informacje o badaniu Raport „Marka MVNO” jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu przygotowywanych przez On Board PR ...
-
Strategia zarządzania marką: co-branding i licencjonowanie
... i produktów firmy. Oprócz oznakowania produktów licencja na markę zawiera kampanie reklamowe w POS realizowane w wybranych sieciach handlowych. To szerszy co-branding niż wyłącznie oznakowanie produktów licencjonowanym oznakowaniem. Poza wspólnymi działaniami marketingowymi, obie marki łączyła idea zdrowego rozwoju dziecka. Tak uznana marka jak ...
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
... wydatków czołowej piątki w tym okresie. Kolejne pozycje zajmują firmy z branży spożywczej (21 proc.), handlowej (19 proc.), telekomunikacyjnej (18 proc.) ... brandów, na których promocję reklamodawcy w badanym okresie przeznaczyli najwięcej środków. Wyjątkiem jest marka Lidl, która z kwotą 31 mln złotych zajęła 4. pozycję. Łącznie, koszt promocji ...
-
Jak postrzegamy marki własne?
... ", który powstał przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu oraz firmy badawczej SW Research. Wiele wskazuje zatem na to, że z percepcją ... detalistów konkurujących na rynku private label, wskazując na skuteczne i chybione praktyki. Marka własna okazała się być bliska aż 97% Polaków, którzy deklarują, że posiadają ...
-
Budowanie marki: banki w tyle za motoryzacją i telekomami
... marki danej firmy, dzięki której, budując jednocześnie zaangażowanie klientów i zyskując lojalność pracowników, można sprzedawać więcej. W skrócie: silna marka pomaga realizować cele ... bezpieczeństwo rozumiane jako przewidywalność warunków i poczucie komfortu w relacji z bankiem. Silna marka bankowa to nie tylko taka, która ma potencjał ekspansji na ...
-
BrandZ B2B: oto najcenniejsze marki z sektora rozwiązań dla biznesu
... pod względem odpowiedzialności społecznej biznesu – tak wynika z opublikowanego 21 czerwca br. raportu firmy Kantar z badania najcenniejszych marek świata za rok 2020 – Kantar BrandZ ... tej firmy w nowej erze pracy hybrydowej i zdalnej. Amazon i jego marka AWS (Amazon Web Services) były wyceniane osobno po raz pierwszy właśnie w 2022 roku. Marka ta ...
-
Światowy rynek ubezpieczeń 2011
... korporacji; zapewnić elastyczność biznesową zwłaszcza wtedy, gdy celem jest długoterminowy rozwój firmy; Jak wskazują autorzy raportu, ubezpieczyciele muszą zmienić sposób rozpatrywania roszczeń, aby spełnić obietnice jakie daje ich marka, przy jednoczesnym pobudzaniu wyników. Negatywne doświadczenia związane ze sposobem rozpatrywania roszczeń ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 4/2018
... Prezes Ubera wypowiada się w sprawie dalszego rozwoju motoryzacji. Uważa on, że samojezdne auta jego firmy mają realną szansę pojawić się na ulicach miast w ciągu ... Oprócz nowości flagowej serii opon ADVAN, innowacyjnych rozwiązań technologii "Rain-safe", marka przedstawiła oponę do aut osobowych BluEarth-A, łączącą bezpieczeństwo z efektywnością ...
-
Polacy a zakup telewizora
... (panie – tylko 18 proc.) Marka wciąż bardzo ważna Jeśli chodzi o zakup telewizora, wciąż jednym z kluczowych elementów decyzyjnych jest marka. Podobnie jak w grudniu 2011 ... stawiając na unifikację wyglądu produktów czy usług. Przywiązanie klientów do firmy z dużym prawdopodobieństwem zaprocentuje wynikami sprzedażowymi, które po chwilowym osłabieniu ...
-
Cebra 2010: znane osobistości + marki
... firmy producenckie mogą na tej podstawie wyszukiwać potencjalnych partnerów wśród marek, a spółki medialne mogą precyzyjniej kierować swoją ofertę do potencjalnych reklamodawców. Wyniki badania Cebra są publikowane co sześć miesięcy i dostępne w formie raportu. Można także zamówić dedykowane badania i analizy dotyczące skojarzeń „marka – znana ...
-
Najcenniejsze marki luksusowe 2019. LV i kto jeszcze?
... pokoleń chińskich konsumentów poprzez platformy społecznościowe, takie jak WeChat i Instagram. Marka LV „uaktualniła” swoje dziedzictwo, wchodząc do segmentu produktów turystycznych, natomiast inne ... BrandZ™ Top 100 Już po raz czternasty na zlecenie WPP eksperci firmy Kantar zajmujący się wartością marek przeprowadzili wycenę, która stanowi podstawę ...
-
Jak sklepy wykorzystują zmysły, by wpłynąć na Twoje decyzje zakupowe?
... kolejny zmysł, którym odczytujemy świat. W zależności od tego, jak marka ma być postrzegana, marketerzy mają możliwość wykorzystania kilku technik opartych na dotyku. Najprostszym przykładem jest wykorzystanie miękkości - opakowań, materiałów, gadżetów reklamowych, produktów. Jeżeli firmy chcą zwrócić uwagę klientów na delikatność, wysoką jakość ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
... przemyślanej strategii firmy lub produktu i komunikować najważniejsze cechy ... firmy bardzo często po prostu zapominają. Myślenie w kategoriach biznesowych i ekonomicznych przy tworzeniu nazwy jest bardzo wskazane z punktu widzenia rozwoju firmy i marki oraz korzyści, jakie ma ona przynieść swojemu właścicielowi. Nie na darmo się mówi o tym, że marka ...
-
Employer branding – moda czy konieczność?
... narzędzi komunikacyjnych. Rozpoczynanie działań employer brandingowych od wyboru narzędzi (taktyk) z pominięciem etapu strategii może prowadzić do rozczarowania. Firmy mogą ponieść wysokie koszty, ale nie przyniosą one żadnych pozytywnych rezultatów. Artykuł Julity Dąbrowskiej, na podstawie książki "Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce"
-
Budowanie marki w gestii dyrektora marketingu
... obszarze całkiem duża transparentność, to w Azji i niektórych krajach europejskich, w tym w Polsce, firmy zachowują się bardziej tajemniczo. Udziałowcy i inwestorzy wciąż nie mają dostatecznie dużo ... robić dyrektor marketingu? Przede wszystkim dopilnować, że marka i jej rola w budowaniu wartości firmy będą dobrze rozumiane przez prezesa i członków ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... pracowników wie, jakie ma zadania do wykonania oraz doskonale rozumie istotę funkcjonowania firmy na rynku – zna przewagę. W takiej organizacji pracownik jest zdeterminowany i potrafii ... się z pomysłów pracowników. Bez ich zaangażowania nawet na najniższym szczeblu kreowana marka traci blask. Najlepiej to widać w naszych galeriach handlowych, gdzie ...
-
Rebranding na rynku motoryzacyjnym
... i wizerunku była rocznica marki. W wypadku Audi była to 100 rocznica powstania firmy. Podobnie uczyniły choćby Fiat i Citroen. Ale rocznica to tylko pretekst. ... intelektualną, w tym także zarządzanie markami. Z tego powodu firmy sprawdzają, czy i w jakim stopniu posiadana przez nich marka jest dopasowana do strategii biznesowej, czy i jak można ...
-
Zakup domen internetowych a projektowanie nazwy
... . Lumix i Toughbook to zarejestrowane znaki słowne na rzecz tej firmy. Właściciel zarejestrowanych znaków towarowych spóźnił się z rejestracją domeny. Wykorzystał to sklep ... amerykańskiej organizacji zrzeszającej gospodarstwa rolne w Stanach Zjednoczonych. Po co korporacji Marka Zuckerberga taka domena, skoro firma jest właściciel marki i domeny „ ...
-
Marki zaangażowane w cele społeczne są silniejsze
... większe szanse na przyciągnięcie i zatrzymanie klientów oraz zbudowanie przewagi konkurencyjnej. – Marka powinna istnieć po to, by projektować i odzwierciedlać pozytywny wpływ, jaki ... badaniu uważa, że ich indywidualne akcje protestacyjne, takie jak bojkot firmy lub wypowiadanie się w mediach społecznościowych, mogą mieć wpływ na postawę ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... Wynajem.pl. Zdaniem Grzegorza Miłkowskiego z portalu Interaktywnie.com na kryzysie zyskają firmy, które oddadzą swoje kampanie w ręce kreatywnych marketerów, nie bojąc się ... działań może doprowadzić do stanu, w którym marka utraci swą ciągłość, a jej siła zostanie podważona. Nie od dziś wiadomo, że marka, która prowadzi dialog z klientem staje ...
-
Nazwa potoczna: jak chronić sukces marki?
... 1936. Obecnie nazwa ptasie mleczko to nazwa potoczna dla kategorii produktów i marka należąca do firmy E. Wedel. Ptasie mleczko jako nazwa potoczna Ptasie Mleczko, ze ... , że ptasie mleczko to nazwa potoczna i rodzajowe określenie wyrobów cukierniczych. Działania firmy doprowadziły do zgłoszenia nazwy Ptasie Mleczko jako wspólnotowy znak towarowy. ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 8/2015
... i filii, ale nie dla spółek zależnych. Żeby działać w obszarach objętych sankcjami, firmy muszą zbudować przysłowiowy "chiński mur" między firmą macierzystą w Unii Europejskiej czy ... Apple, Samsung, Google, Microsoft, Verizon Communications, AT&T. Najszybciej wzrasta marka Twitter (w ciągu roku zyskał 185 proc.), a kolejne miejsca zajęły wyszukiwarka ...
-
Pracownik banku kradnie dane 1,5 mln klientów
... Marka Zuckerberga przed kongresem USA dobitnie pokazały, że to nie BitCoin, ale dane osobowe są współczesną walutą sieci. Potwierdza to najnowsze badanie wycieków i kradzieży danych autorstwa firmy ... od nich - mówi Radosław Serba, inżynier rozwiązań Safetica z firmy ANZENA – Dużo mówi się o tworzeniu optymalnych warunków pracy w kontekście HR, ...