-
Europa: wydarzenia tygodnia 49/2018
... firmy oferuje nowoczesność i pełny komfort. Posiada rozwiązania wykrywające inne pojazdy, pieszych i rowerzystów na swojej drodze. Potwierdzeniem klasy jest wygranie konkursu Car of the Year 2018 przez Volvo XC40. Postanowiliśmy zasygnalizować ten przypadek, kiedy to bardzo osłabiona stara marka ...
-
Polacy za bojkotem marek działających w Rosji
... firmy w Rosji wpływa na ich decyzje co do zakupu produktów danej marki. Badanie wyraźnie pokazuje, że podejmując decyzje zakupowe, zwracamy uwagę na to czy dana marka ... Inne stosunkowo często bojkotowane marki to Auchan i Nestlé czy należąca do koncernu marka Winiary. Zamiast bojkotowanych marek wskazywano inne, równie dobrze znane polskim konsumentom ...
-
Skuteczność reklamy online
... w internecie, było zbudowanie świadomości nowej marki napoju owocowego wśród internautów. Marka Pomelo została skierowana do mieszkańców miast w wieku 20 – 40 lat z wykształceniem ... rozmawiający z użytkownikiem, dzięki unikalnej technologii wirtualnej inteligencji firmy Fido Interactive). Kampania została zbadana pod względem efektu bezpośredniego ...
-
Coca-Cola najlepszą marką spożywczą
... oraz Pepsi. Delecta straciła tylko jeden punkt do lidera. Badanie Top Marka zostało przeprowadzone na podstawie monitoringu 1000 tytułów prasowych – między innymi prasy ... mnóstwem publikacji o wydźwięku pozytywnym. Media interesowały się także akcjami społecznymi firmy: organizowaniem zawodów olimpijskich dla dzieci niepełnosprawnych, działaniami na ...
-
PTC wprowadza T-Mobile w Polsce
... wersję hasła DT "Life is for sharing". Nastąpi też szereg zmian w działaniu firmy i w ofercie. W ciągu najbliższych tygodni dostosowany zostanie wygląd ponad 1000 salonów i ... się pojawiały nowe produkty o niezmienionych funkcjonalnościach oznakowane T-Mobile. Nowa globalna marka T-Mobile na polskim rynku to nie tylko zmiana nazwy i wizualizacji ...
-
Najcenniejsze marki europejskie 2015
... Europie czołową dziesiątkę zdominowały firmy telekomunikacyjne (trzy pozycje), choć zwycięzcą została spółka technologiczna SAP z wartością marki na ... poziomem wzrostu dla największych na świecie marek samochodowych. Ostatnie miejsce w pierwszej piątce zajmuje inna marka francuska – L’Oréal Paris. Jej wartość okazała się statyczna i utrzymała się ...
-
Jak zbudować wizerunek marki sklepu detalicznego?
... W kolejnym kroku warto określić jaki jest rynek docelowy oraz w jakich kategoriach marka będzie rywalizować z innymi sklepami. Wyznaczyć cechy ją wyróżniające oraz ... sieci sklepów detalicznych LS Nav to zintegrowany system, obsługujący zarówno siedzibę firmy, zaplecze sklepów jak i punkty POS. Jest wykorzystywany w całej organizacji, umożliwiając ...
-
Rynek handlowy w I poł. 2023
... niż przed rokiem nowoczesnej powierzchni handlowej - ok. 150 tys. mkw. - wynika z raportu firmy doradczej Colliers. Łączny zasób powierzchni handlowej wynosi blisko 12,8 mln mkw. Z ... półroczy 2023 roku w sklepach stacjonarnych zadebiutowały również m.in. ukraińska marka Bob Snail, czy znany ze sprzedaży online sklep CentrumRowerowe.pl. W lipcu ...
-
Zakupy AGD w Internecie
... z którego wynika m.in., że dla nabywców artykulów gospodarstwa domowego duże znaczenie ma marka producenta. Z danych sklepów internetowych wynika jednak, że najczęstszym kryterium wyboru ... możemy powiedzieć, że największym zainteresowaniem cieszyły się modele wyprodukowane przez firmy De Longhi oraz Saeco. Jeśli zaś chodzi o rodzaj ekspresów ...
-
Sektor MSP w Polsce a strategia rynkowa
... strategię rynkową, która jest względnie zintegrowana ze wszystkimi znaczącymi obszarami: marka, cena, dystrybucja, sprzedaż i marketing, logistyka, client service, inne. ... jasno określone. 77% przebadanych firm skupia się na bieżących sprawach funkcjonowania firmy. 25% firm szuka swoich szans w niszy rynkowej, choć managerowie tych przedsiębiorstw ...
-
Polski konsument lubi zakupy
... kryterium wyboru produktu jest jego jakość. W międzynarodowym badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy Henkel przez GFK Austria, wzięło udział ponad 5600 konsumentów z 10 krajów: Polski, ... jako producenta dóbr markowych. Konsumenci rozumują podobnie jak my, że marka jest obietnicą jakości i wyznacza „złoty standard” na rynku" – dodaje Artur Menarski ...
-
Czego nauczyły nas najbardziej spektakularne wojny cenowe?
... czynienia z produktami coraz gorszej jakości albo gdy marka odnotowując ciągłe straty finalnie wycofa się z ... marka na nowo pojawił się na celowniku klientów. 5. Czasem możesz przewidzieć, kto chce iść na wojnę Nagłe obniżenie cen przez konkurencję oraz jego przyczynę można czasem przewidzieć. Takie działania mogą chcieć zastosować chociażby firmy ...
-
E-commerce powoli hamuje
... ale także wiedzy i świetnej egzekucji marketingowej, w której rolę odgrywa zarówno kreacja, marka jak i sprawny performance marketing. Największą zagadką jest dla mnie ... Ale żaden przedsiębiorca nie powinien zakładać stałego rozwoju swojej firmy i klientów kupujących “z rozpędu”. Analiza dotyczasowych działań i wyników oraz optymalizacja procesów ...
-
Nowy znak TPSA
... klienci w wielu krajach Europy. Jesteśmy przekonani, że marka TP stanie się synonimem firmy nowoczesnej, proklienckiej, godnej zaufania, potrafiącej sprostać nowym wyzwaniom. ... aby móc sprostać oczekiwaniom Klientów. Dla akcjonariuszy - silna, stabilna i wiarygodna marka, to gwarancja realizacji planów i umocnienia pozycji na konkurencyjnym ...
-
Czym jest nazwa marketingowa?
... także adresat marki, jego potrzeby, preferencje i kompetencja komunikacyjna mają swoje znaczenie. Nazwa a marka W dzisiejszej sytuacji rynkowej tylko produkty markowe mają szansę na trwały sukces ... takich w polskiej (i nie tylko) praktyce nie brakuje. Zawsze będą istnieć firmy, które będą świadomie podrabiać uznane znaki towarowe. Jedyną formą ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... . Jednak grupa klientów o bardziej zasobnych portfelach, dla których wysoka jakość, marka produktu oraz szeroki asortyment sklepu odgrywają kluczowe znaczenie przy wyborze zarówno sklepu, ... , są Brown-Forman Polska, Diageo Polska i Wyborowa SA. Wszystkie te firmy dystrybuują alkohole. Znaczenie na rynku luksusowych produktów żywnościowych mają North ...
-
Marketing miejsc - promocja miasta jako marki
... marka, tym lepsza sytuacja firmy. W zdobywaniu przewagi konkurencyjnej niezastąpione są instrumenty promocyjne. Ładne opakowanie, odpowiednia ... , jednak warty zachodu i wszelkich inwestycji. Dobre marki cechuje duże zaufanie ze strony klienta. Firmy w sytuacji kryzysowej mogą czerpać z potencjału marki, co więcej - marce o ugruntowanej pozycji ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 3/2013
... marka i czołowa firma doradcza. Świat liczy się z opiniami i prognozami jej analityków. Warto, abyśmy także i my wzięli pod uwagę krótką notatkę na temat naszego kraju opublikowaną w kolejnym raporcie tej firmy ...
-
Jakie cechy ma dobra nazwa marketingowa?
... istnieje, jako marka. Porozumiewamy się, komunikujemy w świecie tworzonym przez nazwy. Teoretycznie ... marka Osram, czy nazwa Knott – producent klocków hamulcowych. Po wielu latach przywykliśmy do tych nazw, ale kosztowało to producentów wiele pracy i nakładów. Coraz częściej firmy mają problemy z nazwą. Nazwa, tak jak każda inna forma oznaczenia firmy ...
-
Rynek handlowy w III kw. 2023
... sklepy ze słodyczami w warszawskich Złotych Tarasach, marka odzieżowa Solmar, która na debiut wybrała ... marka biżuteryjna Acium. W stolicy otwarto też pierwszy sklep Decathlon w koncepcie City – na jego lokalizację wybrano budynek biurowy International Business Centre przy stacji metra Politechnika. Swoją ekspansję kontynuują też zagraniczne firmy ...
-
Marki rosną nam wszerz
... obserwacji wynika, że coraz częściej, zamiast budować od podstaw nowe marki, firmy decydują się na poszerzenie i pogłębienie istniejących brandów. Ostatnie lata to dla ... o sylwetkę, a nie potrafią odmówić sobie piwa. Zgodnie z nową strategią, jedna marka zaspokaja różne potrzeby konsumentów. Proces rozszerzania marki wiąże się jednak z ryzykiem ...
-
Franczyza bankowa I-IV 2009
... oddziałów, ale rozbudowują sieci placówek partnerskich - wynika z badania firmy doradczej PROFIT system. W drugiej połowie 2008 roku banki łącznie uruchomiły 331 placówek ... BPH, Bank Zachodni WBK, Bank DnB Nord (marka Monetia), Dominet Bank, eurobank, GE Money Bank, Getin Bank, ING, Lukas Bank, mBank (marka mKiosk), Multibank, Bank Pekao SA, Bank ...
-
Marki własne produktów sprzedają się lepiej
... . Wzrosły też udziały marek własnych w rynku wody butelkowanej. W ostatnim roku marki własne były siłą napędową także rynku mrożonej żywności. Z danych firmy MEMRB wynika, w 2009 r. ich udział w segmencie mrożonek warzywnych i owocowych zwiększył się o niemal 2 proc., do 23 proc. Na marki własne przypada ...
-
Polskie strony internetowe: najczęstsze błędy
... właśnie światło dzienne. Od 26 listopada do 10 grudnia 2009 roku Adseo, marka pozycjonerska Grupy Adweb zachęcała właścicieli witryn do wzięcia udziału w akcji „Drzwi otwarte w ... najwyraźniej sprawy z tego, że zła strona internetowa działa na szkodę wizerunku firmy - zwraca uwagę Anna Sikorska.” To tak jakby mieć sklep z brudnymi oknami wystawowymi ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
... zakupowych Polaków odpowiada badanie PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzone na zlecenie firmy Loyalty Partner Polska. Idzie Polak na zakupy, ale dokąd? Hipermarkety ... 54%), podobnie dla singli i osób wykształconych. Nie bez znaczenia jest też marka – 37% Polaków woli markowe kosmetyki. Wybierając ubranie i buty, Polacy przyjmują jeszcze jedno ...
-
Najcenniejsze marki świata 2011 - handel detaliczny
... za wysyłkę, budując w ten sposób bazę wiernych klientów. Amazon to najbardziej rekomendowana marka wśród użytkowników tego sklepu, którzy oceniają, że oferuje on „znakomitą wartość w ... ich wartości, ponieważ na markę składają się zarówno wyniki biznesowe firmy, jak i jakość produktu, klarowność pozycjonowania i pozycja rynkowa. W rankingu brane są ...
-
Jak zaprojektować nazwę produktu?
... sile nowej nazwy. Testy perswazyjności określą stopień użyteczności nazwy dla realizacji celów firmy. Testy lingwistyczne mówią o potencjale perswazyjnym, jaki niesie nazwa produktu. Nazwa ... nazwa produktu świadomie zaprojektowana, chroniona, pozwala firmie uzyskać status marki. Marka jest uzasadnieniem wyższej ceny i gwarancją, że klient weźmie ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014 - produkty luksusowe
... ekskluzywności. Louis Vuitton, Gucci i Fendi ograniczyły asortyment mniej kosztownych artykułów. Marka Burberry, która odnotowała najwyższy wzrost wartości (42%) spośród wszystkich ... ich wartości, ponieważ na markę składają się zarówno wyniki biznesowe firmy, jak i jakość produktu, klarowność pozycjonowania i pozycja rynkowa. W rankingu brane ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń
... przez instytut Millward Brown. Okazuje się zatem, że chińskie firmy ubezpieczeniowe potrafią budować głębsze i silniejsze więzi z konsumentami niż ich zachodni ... niższy od średniej dla całego rankingu wynoszącej +12%. Najgorzej poradziła sobie marka China Life, tracąc miejsce nr 1 z powodu 21-procentowego spadku wartości. Firma ucierpiała wskutek ...
-
Emotional branding dla kobiet
... i zwracają uwagę na wszystkie dostępne ich poznaniu aspekty produktu i firmy. Dlatego właśnie drogą do zbudowania długofalowych pozytywnych emocji jest doskonała ... Zgodnie z zasadą Hemingwaya „pokazuj, nie mów”, nie wystarczy powiedzieć konsumentce, że marka jest przyjazna, rodzinna czy nowoczesna. Kobieta musi to poczuć w każdym aspekcie kontaktu ...
-
Kamery sportowe koszą konkurencję
... kamery cyfrowe. Najpopularniejszym producentem tego typu urządzeń jest amerykańska marka GoPro. Kamery sportowe o 17% bardziej popularne niż cyfrowe W ... . 15:00). Użytkownicy poszukujący produktów w niższych cenach mogą zainteresować się kamerami firmy Rollei, która wciąż mieści się w zestawieniu najpopularniejszych producentów. Koszt zakupu ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce - stabilny rozwój
... To niektóre wnioski, jakie płyną z najnowszego raportu „Property Times” autorstwa firmy Cushman & Wakefield. W ubiegłym roku oddano do użytkowania około 650 000 m kw., ... kw.). W 2016 roku na polskim rynku pojawi się wiele nowych marek, m.in. Tallinder (prestiżowa marka modowa LPP) i Forever 21. – Rynek nieruchomości handlowych w Polsce rozwija się ...
-
Telefon w prezencie od Lidla? Uwaga oszustwo!
... ESET radzi zachować szczególną ostrożność – tego rodzaju wiadomości regularnie wpadają do naszych skrzynek. W ostatnim czasie marka Tesco również została wykorzystana w podobnym ataku – wówczas klientom sklepu obiecano rzekomy bon o wartości 500 złotych ... że klienci antywirusów ESET mogą czuć się bezpiecznie – atak jest blokowany przez programy firmy ...
-
Meaningful Brands 2021: konsumenci poszukują marek, które zmienią ich życie
... mówią i robią co innego. Co gorsza, tylko 34% konsumentów uważa, że firmy są przejrzyste w kwestii swoich zobowiązań i obietnic. Od momentu rozpoczęcia badania w 2009 r., ... , w wymiarze funkcjonalnym najważniejszym benefitem dla całego badania w tym roku jest to, żeby marka spełniała swoje obietnice, dopiero potem pojawia się istotność jakości czy ...
-
Rynek handlowy 2023 i prognozy na rok 2024
... minie pod znakiem modernizacji i tworzenia nowych formatów. Eksperci Colliers, wiodącej firmy doradczej na rynku nieruchomości komercyjnych, przygotowali przegląd najważniejszych wydarzeń w branży ... , Pszczółka Express czy IKEA, która rozwija koncept Studia Planowania. Marka Decathlon uruchomiła pierwszy sklep w formacie Easy, dostosowany skalą do ...