-
Polacy wobec pandemii: dominują 3 różne podejścia
... wieku, często uczą się lub studiują. Podobnie jak w komunikacji marketingowej również w przypadku komunikacji na temat pandemii przekaz powinien być dostosowany do różnej wrażliwości konsumentów. Wśród Polaków widoczne są trzy różne rodzaje postaw wobec pandemii, dlatego sposób komunikacji powinien być zróżnicowany. Obecny przekaz – wskazujący na ...
-
Spoty radiowe w Internecie
... Teliszewski, Dyrektor Handlowy Działu Radiowego CR Media – "Tak pod względem ilości słuchaczy jak i pod względem wykorzystania internetowego radia jako kanału komunikacji marketingowej. Wybór stacji radiowej (już na poziomie tradycyjnym) jest wyborem emocjonalnym, co zwiększa siłę przekazu, zaś w radiu internetowym motywacja emocjonalna i czynniki ...
-
Firmy europejskie i marketing
... można do nich dotrzeć, wykraczając poza tradycyjne kanały komunikacji. Nasze badanie wskazuje na rosnącą rolę marketingu internetowego w całej Europie – aż 42% respondentów przyznaje, że ma w swoich firmach scentralizowany zespół zajmujący się tym kanałem komunikacji marketingowej”. Brian Jacobs dodał jednak, iż „niemal połowa szefów ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... , a co piąta osoba chętnie widziałaby je w oddziale. Badanie wykazało również, że zewnętrzna powierzchnia oddziałów bankowych pozostaje niedocenianym środkiem komunikacji marketingowej. Na 9 przebadanych banków najpełniej powierzchnię zewnętrzną wykorzystywał BZ WBK. "Każdy oddział bankowy znajduje się w specyficznym otoczeniu. Rozwiązanie, które ...
-
Nowa forma reklamy: spotler w komórce
... ok. 30 – 33 mln. Idealne narzędzie do komunikacji marketingowej? Jest duża szansa na to, aby Mobile Advertising i sam spotler stał się już wkrótce jednym z najlepszych narzędzi przekazu reklamowego w rękach marketerów. Na rewolucyjność tej metody komunikacji oraz na jej potencjał składa się kilka istotnych ...
-
CenterNet - piąty niezależny operator komórkowy
... na terenie całego kraju. W dniu 21 maja 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej ogłosił przetarg na dwie rezerwacje częstotliwości z zakresu 1710 - 1730 MHz ... także przygotowania do budowy kanałów obsługi klienta, sprzedaży a także kampanii marketingowej”. Operator będzie działał pod dwiema markami: Extreme Mobile – skierowanej do ludzi ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... na nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji marketingowej lub PR która obsługuje firmę, zatrudnić copywrittera, czy też może ... tworzenia nazw to copywritting który jest tylko jednym z narzędzi w procesie budowania komunikacji werbalnej. Aby jednak proces kreatywny został zrealizowany w sposób poprawny potrzebne jest stworzenie ...
-
Reklama i zmysły
... ma bezpośredni związek z emocjami. Użycie ich wszystkich lub choć większości z nich w komunikacji marketingowej daje potężny efekt. Wzrok Siłę tego zmysłu podkreśla fakt, ... live marketingu (w „Marketingu w Praktyce” nr 5), wykorzystuje temperaturę piwa w swojej strategii komunikacji. Heineken stworzył koncept piwa podawanego w niższej niż zazwyczaj ...
-
Zachowania konsumenckie a procesy podświadome
... marki A. Jednak czy będzie to odpowiedź pełna, prawdziwa i precyzyjna? Tego nie można być pewnym. Wielu obserwatorów i komentatorów zachowań konsumenckich czy komunikacji marketingowej postuluje, że by w pełni poznać konsumenta i motywy jego zachowań, niezbędne jest badanie procesów podświadomych. Gerard Zaltman w swojej książce „Jak myślą ...
-
Firmy doceniają marketing społecznościowy
... coraz ważniejszym kanałem komunikacji dla firm na całym świecie. Jak wskazuje badanie przeprowadzone przez firmę Regus, ich znaczenie rośnie z roku na rok. Wyniki badania wykazały, że zarówno polscy (88%), jak i światowi (74%) przedsiębiorcy uważają, iż uwzględnienie serwisów społecznościowych w strategii marketingowej firmy to ...
-
Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011
... proc. swoich budżetów reklamowych (według danych cennikowych w pierwszym półroczu było to 32,8 proc.). Jak zaznacza Marcin Sawicki, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w LUKAS Banku, prawdopodobnie jest to najwięcej wśród głównych reklamodawców w branży. „Nasza ponadprzeciętna aktywność radiowa wynika z dwóch przyczyn: stosowania radia ...
-
E-commerce: czekam na e-galerię
... , gdzie klienci będą mogli wszystkiego dotknąć i o wszystko zapytać. Zakupy zrobią na ogół przez internet, ale sklep będzie niezastąpioną przestrzenią komunikacji marketingowej, a zwłaszcza udostępniania informacji o produktach. Powoli sprzedawcy będą się zmieniać w marketerów lub ekspertów, z którymi marketerzy będą chętnie współpracować. Dobry ...
-
Rynek mediów: trendy 2014
... odbiorców docelowych i osiągnięcie efektywności kosztowej przy docieraniu do odbiorców poprzez różne urządzenia. Okaże się to niezbędnym elementem procesu planowania komunikacji marketingowej dla różnych ekranów, a jednocześnie pozwoli na odpowiednią korektę planów emisji reklam w danym kanale w razie pojawienia się nowych zachowań konsumenckich ...
-
Identyfikacja wizualna banku nie jest bez znaczenia
... o firmie, tworzenie jej pożądanego obrazu już od pierwszego kontaktu, a także odróżnianie jej od konkurencji – podkreśla Magdalena Lipińska, brand officer w Departamencie Komunikacji Marketingowej w Banku BPH. Branża finansowa szczególnie rządzi się swoimi prawami. Przez lata pokazywała się swoim klientom w stonowanych jasnych kolorach, np. zieleni ...
-
Reklama online potrzebuje inteligentnych Big Data
... przeznaczyć na kolejnych. W ten sposób następuje zwiększenie zasięgu kampanii reklamowych oraz optymalizacja kosztów – tłumaczy Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Big Data w komunikacji marketingowej cieszą się największą popularnością wśród sklepów internetowych. Na dużą skalę korzystają z nich też sieci handlowe, które do identyfikacji klientów ...
-
Dobry shopping experience buduje lojalność klientów
... kłamią. Dlaczego? Bo dają możliwość bezpośredniej obserwowacji ich zachowań. Badanie takie pozwala określić mocne i słabe punkty sklepu oraz prowadzonej w nim komunikacji marketingowej. Firma otrzymuje konkretne dane na temat efektów funkcjonowania swojej placówki – liczbę wizyt klientów, czas oczekiwania na obsługę, czas poświęcony na ...
-
Decyzje zakupowe: polecamy prawników, odradzamy samochody
... sfinansowany dzięki grantowi Narodowego Centrum Nauki. W drugiej części projektu dr Jolanta Tkaczyk z ALK przebada sposób, w jaki przedsiębiorstwa wykorzystują rekomendacje w systemie komunikacji marketingowej.
-
6 wskaźników w e-mail marketingu, które musisz znać
... narzędziem, którego wyniki można w łatwy sposób mierzyć na wielu płaszczyznach i etapach komunikacji marki z odbiorcą. Jedną z zalet e-mail marketingu jest fakt, że jest to ... stosunku do jej kosztów. Posługując się przykładem, jeśli na realizację kampanii e-mail marketingowej wydaliśmy na 4000 zł, a osiągnięty dzięki niej przychód wyniósł 8000 zł, ...
-
Edelman Trust Barometer 2018: zaskakujące wyniki dla Polski
... Barometer to międzynarodowe badanie zaufania i wiarygodności realizowane od 18 lat przez firmę Edelman – największą na świecie sieciową firmę specjalizującą się w komunikacji marketingowej i public relations. Tegoroczny sondaż został przeprowadzony na grupie 33 000 respondentów w 28 krajach w okresie od 28 października do 20 listopada ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... na środowisko – komentuje Piotr Zimolzak, Wiceprezes Zarządu SW Research. Opis badania Badanie ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki dotyczące obszaru komunikacji marketingowej są zestawieniem dwóch pomiarów zrealizowanych przez SW RESEARCH w czerwcu (4-24.06.2020 r.) oraz w marcu (2-24.03.2020 r.) metodą wywiadów on-line ...
-
6 sposobów na Customer Experience w sklepie internetowym
... własnych aplikacji. Poza tym, że są one wygodne w korzystaniu, pozwalają sprzedawcom na wysyłanie powiadomień otwierając przed nimi jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji marketingowej. Stworzenie i utrzymywanie własnej apki to jednak dla części firm zbyt duża inwestycja, stąd dobrym rozwiązaniem dla niektórych mogą być PWA ...
-
Jak inflacja topi oszczędności i zmienia nawyki Polaków?
... . Warto korzystać z tej opcji - użytkownicy goodie zaoszczędzili już na zakupach ponad 31 mln zł – powiedziała Beata Krupińska, dyrektor Departamentu komunikacji Marketingowej w Banku Millennium. Według ankietowanych w badaniu Banku Millennium rozważne gospodarowanie pieniędzmi będzie miało również znaczenie w najbliższej przyszłości. Dziewięciu na ...
-
Polacy zmęczeni dyskusją o zmianach klimatu?
... , że powinno to być zadanie ważne, ale nie priorytetowe. Opinie związane ze zmianami klimatycznymi mają przełożenie na podejście do komunikacji marketingowej firm pozycjonujących swoje produktu w związku z ekologią, niskomemisyjnością itp. Respondenci byli pytani o wpływ poszczególnych czynników związanych z produkcją i cechami produktów na ...
-
Greenwashing w polskim biznesie
... na jej reputację i może przyciągnąć uwagę mediów. Mimo to, dotychczas UOKiK prowadził niewiele postępowań wyjaśniających dotyczących potencjalnego greenwashingu w komunikacji marketingowej firm w obszarze ESG. Dochodzenia objęły przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i kosmetycznej oraz platformę handlową. Na poziomie Unii Europejskiej kluczową rolę ...
-
Jak pisać informacje prasowe?
... w świecie public relations. Informacja prasowa jest podstawowym środkiem komunikacji organizacji z mediami. Dziennikarze, wydawcy i producenci codziennie potrzebują ... lub usługa, innowacja technologiczna, zmiana trendu w gospodarce, zmiana strategii marketingowej, rotacja na wysokim stanowisku, sukces lub porażka w interesach, działalność ...
Tematy: -
Trendy na polskim rynku GSM
... to, że klienci nie koncentrują się na technologii, lecz na skutecznych i prostych zastosowaniach. Dlatego technologia nie powinna być kluczowym elementem komunikacji marketingowej, co potwierdza porażka WAP. 2. Współpraca z MVNOs (wirtualnymi operatorami sieci komórkowych) jest nieunikniona. Skorzystają na niej ci operatorzy, którzy pierwsi ...
Tematy: rynek gsm, telekomunikacja -
Internet Banking B2C w Polsce
... . Bankom pozostaje pokonać ostatnią przeszkodę - nieuświadomienie potrzeby korzystania z tego typu usług" - czytamy w raporcie. Serwis internetowy banku jako kanał komunikacji marketingowej 45 proc. badanych internautów, którzy nie korzystają z bankowości internetowej, wskazało jako cel odwiedzin serwisu internetowego własnego banku zapoznanie się ...
-
Nagrody za lojalność
... prowadzonych działań jest wyodrębnienie najbardziej zyskownych klientów i zaproponowanie im szczególnych korzyści i przywilejów. Program ma służyć również poprawie jakości komunikacji marketingowej z klientem. Pozyskanie dokładnych danych dotyczących nabywców oraz historii ich zakupów jest również ważnym elementem przedsięwzięcia." – mówi Dyrektor ...
Tematy: bron.pl -
Ale wizytówka!
... rzutnika. Działa na lądzie, na wodzie i w powietrzu o każdej porze dnia i nocy. I to jak działa! Wizytówka to Twoje podstawowe i najtańsze narzędzie w komunikacji marketingowej. To właśnie wizytówki są źródłem pierwszego kontaktu. To one są odpowiedzialne za pierwsze wrażenie. Dlatego poświęć ich przygotowaniu tyle czasu ...
Tematy: -
Co odróżnia PR od reklamy
... funkcją jest wzmocnienie przekazu public relations. Public relations powinno być świeże i różnorodne. Teraz czas na własne wnioski. I kilka zmian w planie komunikacji marketingowej na ten rok?
Tematy: -
Ukryta reklama w mediach
... skali występowania problemu. Składało się z dwóch części: w jednej o opinie pytano mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia, w a drugiej specjalistów z branży mediów, komunikacji marketingowej i PR. Pytani o opinie Polacy powyżej 15 roku życia nie akceptują praktyki płacenia przez firmę dziennikarzowi lub redakcji za opublikowanie pozytywnego ...
-
Kampania reklamowa Onet.pl
... do czytelników każdego z tytułów, wykorzystywanych w kampanii. Każdy layout zostanie wykorzystany tylko do jednej emisji. Tradycyjnie kampanię zaplanował, przygotował i zakupił dział komunikacji marketingowej Onet.pl, bez udziału agencji reklamowej i domu mediowego. W planowaniu telewizji pomógł dział planowania TVN.
-
Przegląd wydarzeń PR
Epr.pl - wortal public relations i komunikacji marketingowej oraz eprasa.com - agencja monitoringu mediów rozpoczynają współpracę. Raz w tygodniu, w oparciu o wyniki monitorowania mediów przygotowane przez eprasa.com, prezentowane będą ...
-
Składowe powodzenia produktu
... konkurencji. Niezwykle ważne jest, więc takie zdefiniowanie produktów, aby uwzględnić sposób definicji analogicznych cech u konkurencji. Jeśli z jakichkolwiek względów, np. komunikacji marketingowej, pewne atrybuty noszą inne nazwy, a w rzeczywistości odnoszą się do tej samej funkcjonalności, konieczne jest zunifikowanie języka. Tutaj dużą rolę ...
-
Skype i Motorola razem
... współpracy marketingowej, celem której ma być rozszerzenie opcji komunikacyjnych dla użytkowników Skype i uzyskanie dostępu ... Motoroli w zaawansowanych technologiach mobilnych, a także wykorzystując bazę użytkowników Skype’a i narzędzia komunikacji głosowej oraz tekstowej. Początkowo współpraca będzie dotyczyć marketingu nowych produktów Motoroli – ...