-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... , którym udało się utrzymać pod kontrolą wpływ wirusa na gospodarkę. Reklamodawcy w Europie Zachodniej agresywnie wycofali się w drugim kwartale, więc ich udział ... %. Prognozy przedstawione przez Zenith zakładają również spadek budżetów reklamowych o 8% w Europie Środkowej i Wschodniej, 13% w Ameryce Łacińskiej i 20% na Bliskim Wschodzie i Afryce ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
... najbardziej obawiają się o zdrowie swoje (58 proc.) i swojej rodziny (73 proc.). W Europie wyprzedzają nas jedynie Hiszpanie (odpowiednio 71 proc. i 74 proc.). Co ... czasie kupować więcej niż jest w stanie zużyć na bieżąco. To najwyższy wynik w Europie i piąty globalnie. – Po ostatnich tygodniach, kiedy wydawało się, że możemy zacząć mówić o ...
-
Euler Hermes: za wcześnie na stałe odbicie w konsumpcji prywatnej
... w szczególności – trzy powody, dla których sytuacja w zakresie konsumpcji w Europie będzie raczej oderwana od tendencji w zakresie handlu detalicznego: 1. Sprzedaż detaliczna ... PKB pokazuje, jak bardzo zróżnicowane są perspektywy poprawy sytuacji w Europie. Suma komponentów konsumpcyjnych narażonych na ryzyko w związku z obecnym spowolnieniem waha ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
... innych metod – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Prezes PayU S.A. W samej tylko Europie występują spore różnice, jeżeli chodzi o podejście konsumentów do płacenia kartami w ... ponad 57 EUR, a Rumuni i Węgrzy 52 EUR. Unia Europejska, aby konsumenci w Europie mogli w pełni korzystać z możliwości, jakie daje e-commerce, wprowadziła przepisy dotyczące ...
-
Zakupy spożywcze robimy z listą w ręku
... badanych planuje posiłki na cały tydzień. W czasie zakupów spożywczych z wcześniej przygotowanej listy korzystają najczęściej mieszkańcy krajów Ameryki Południowej, a najrzadziej – Japończycy. W Europie zakupy z listą w ręku robią najczęściej Hiszpanie (75%). Polacy uplasowali się zaraz za nimi z wynikiem 65%. Z badania wynika, że 37% respondentów ...
-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
... wśród młodych dorosłych i kobiet (49 proc.). Wśród starszych konsumentów i rodziców w Europie, którzy chcą dawać pozytywny przykład swoim dzieciom, aż 67 proc. (zarówno ... 2021 Raport ECPR pozwala na uzyskanie wglądu w codzienne życie konsumentów w całej Europie, ich wydatki i zdolność do zarządzania finansami domowymi każdego miesiąca. Raport powstał ...
-
Zachowania konsumentów: nowy rok szkolny jak papierek lakmusowy
... na rynku? W ramach analizy trendów zakupowych Mastercard SpendingPulse™, która od czerwca uwzględnia również dane z Polski, firma zmierzyła poziom sprzedaży detalicznej w Europie w kluczowym okresie przygotowań do powrotu dzieci do szkoły. Analizowane dane dotyczą zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych, przy użyciu wszystkich ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 lekko w górę
... średnio -16. W styczniu zarejestrowano również wzrost poziomu nastrojów konsumenckich dla średniej unijnej do poziomu -22,2 wobec -24,4 z grudnia 2022 r. Niezadowolenie w Europie jest zatem niemalże dwa razy wyższe, niż w Polsce Według badań GfK w styczniu 2023 r. Polacy określali swoją aktualną sytuację ekonomiczną jako ...
-
Ceny drobiu: ile kosztuje kurczak w Polsce i jak wypadamy na tle Europy?
... cen mięsa z zarobkami W celu stworzenia bardziej sprawiedliwego rankingu policzyliśmy, ile kg mięsa można kupić za średnią pensję w poszczególnych krajach. Najlepsza w Europie relacja cen drobiu do zarobków jest w Luksemburgu – tam za średnią pensję (ponad 4,5 tys. €!) można kupić 395 kg piersi z kurczaka. Odrobinę ...
-
Mapa Rynku Pracy - Czerwiec 2004
... obiecujących państw jeśli chodzi o najlepsze warunki dla rozwoju firm. Światowi giganci przenoszą swoje centra oraz tworzą nowe lokalizacje w centralnej i wschodniej Europie oraz w Azji. Polska może być atrakcyjna ze względu na relatywnie niskie koszty pracy oraz wysoką jakość pracy i rosnącą wydajność pracowników ...
-
Rynek samoobsługi w call center
... aplikacji samoobsługowych w zarządzaniu kontaktami z klientami oraz coraz większą akceptację tego typu komunikacji wśród konsumentów. Badanie, przeprowadzone w 235 centrach obsługi klienta w Europie oraz wśród 1056 konsumentów, pokazało, że 68% managerów call center ocenia kanały samoobsługowe jako bardzo ważne lub nawet priorytetowe. Aż ...
-
Nie będziemy wydawać więcej
... , że nie chcemy wydawać więcej niż oszczędzamy - czytamy w "Rzeczpospolitej". Badania przeprowadziła firma Cetelem, zajmująca czołową pozycję na rynku kredytów konsumenckich w Europie. Mieszkańcy 12 państw europejskich, w tym po raz pierwszy Polski, Czech, Węgier i Słowacji, zostali zapytani o ocenę przyszłości ich kraju, nastroje, oczekiwania ...
-
Lokata i kredyt z aukcji
... jako jedna z pierwszych tego typu inicjatyw na świecie. Na rodzimym rynku pomysł ma duże szanse powodzenia z uwagi na jedne z najwyższych w Europie prowizje i marże bankowe. Istnieje tutaj duże pole do obniżek i negocjacji. Wykorzystanie internetu stwarza natomiast niespotykaną dotychczas możliwość porównania całej oferty ...
-
Jaki jest polski turysta?
... wypoczynek do innych krajów. Największą i najbardziej aktywną grupę turystów stanowią osoby w wieku 30-39 lat (stanowią oni prawie 30% podróżujących po Europie i świecie) oraz osoby po 60-tce (26% spędzających wakacje poza domem). Na urlop uciekają głównie mieszczuchy - 64% wyselekcjonowanych osób mieszka w miastach ...
-
Konsumenci popierają biometryczne metody identyfikacji
... . Weryfikacja tożsamości przebiega szybciej. • Najwięcej zwolenników biometrycznych systemów jest w Ameryce Północnej (ponad 70 proc. biorących udział w badaniu), trochę mniej w Europie (poniżej 70 proc.), najmniej w Ameryce Łacińskiej (niecałe 60 proc.). • Najmilej widzianym sposobem sprawdzania tożsamości jest ten oparty na głosie (wybrałoby ...
-
Atrakcyjny kredyt mieszkaniowy, czyli jaki?
... już korzystają z kart kredytowych Kryterium elastycznej oceny zdolności kredytowej jest ważne aż dla 52% spędzających wakacje w Polsce, a dla podróżujących po Europie i świecie większą zachętę stanowi prowizja (lub raczej jej brak) za wcześniejszą spłatę zadłużenia (20% wśród kredytobiorców kierujących się tym kryterium).
-
Do którego sklepu po telewizor i lodówkę?
... Media Markt mogą pochwalić się lepszą sytuacją finansową niż przeciętnego Polaka – są właścicielami samochodu (nierzadko dwóch i więcej) i chętnie podróżują po Europie i świecie, w przeciwieństwie do klientów sklepów Avans, z których jedna trzecia spędza wakacje w domu. Najbardziej rozrzutną klientelę posiadają natomiast sklepy Electro World ...
-
Bezpieczne zakupy przez Internet
... handlowców, zaś skomplikowane zasady są przeszkodą dla nowych i śmiałych pomysłów biznesowych. Czy możemy sobie pozwolić na istnienie 27 minirynków internetowych w Europie?", stwierdziła Meglena Kunowa, unijna komisarz ds. ochrony konsumentów. Komisja chce m. in. uprościć reguły zwrotu nabytych produktów. Ostateczne rozwiązania legislacyjne jednak ...
-
Handel detaliczny w UE
... (43%). 43% sprzedawców detalicznych uważało, że ich zagraniczna sprzedaż wzrosłaby, gdyby przepisy regulujące transakcje konsumenckie były takie same w całej Europie. Raport zawiera również szczegółowe dane o: Transgranicznej sprzedaży detalicznej w UE (kanały dystrybucji itp.). Postawie i oczekiwaniach sprzedawców (przygotowanie do sprzedaży ...
-
Prawa pasażerów linii lotniczych - raport ECK
... polega na skomplikowaniu przepisów regulujących obie te sytuacje. Komisja Europejska włożyła dużo wysiłku w promocję Rozporządzenia 261/2004 udostępniając na większości lotnisk w Europie ulotkę „Prawa pasażera linii lotniczych”. Jednak przepisy są dosyć rozbudowane i wielu konsumentów, którzy mieli w ręku ulotkę Komisji zgłasza się do ...
-
Deloitte: rynek mediów 2008
... utrudnienia w branży reklam on-line wynikające z niechęci konsumentów i zacieśniających się regulacji. Dariusz Nachyła, Partner odpowiedzialny za sektor TMT w Europie Środkowej, komentuje to następująco: - Tegoroczne prognozy obejmują kilka tematów, w tym postępującą standaryzację użytkowania mediów domowych, rosnącą komplementarność telewizji ...
-
Rynek paliw: zmowa cenowa PKN Orlen
... spółkę i jej dystrybutorów – stacje paliw w Krasnymstawie i Lechowie – mają charakter antykonkurencyjny. PKN Orlen jest jedną z największych korporacji przemysłu naftowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Zajmuje się przerobem ropy naftowej m.in. na: benzynę bezołowiową, olej napędowy i paliwo lotnicze, a także ich dystrybucją. Paliwo sprzedawane ...
-
Rynek herbat stabilizuje się
... Europie. Jest też w pierwszej dziesiątce w skali światowej. Herbata to po wodzie najczęściej wybierany napój. ... herbatki funkcjonalne. Herbaty czarne ustępują pola innym odmianom i mieszankom. Wystarczy spojrzeć na półki w sklepach - konsument chcący kupić herbatę zieloną czy ziołową, ma z czego wybierać. Zdaniem ekspertów, przynajmniej 40 ...
-
Bezpieczeństwo żywności: Rentgen na linii
... , aby konsument znalazł w jej produkcie śrubę czy odłamek szkła. Taki wypadek niszczy markę firmy oraz ... "od pola do widelca". Znajduje to wyraz w polityce żywnościowej Unii Europejskiej. Ostatnia panika żywnościowa w Europie miała głęboki wpływ na konsumentów europejskich, którzy stali się o wiele bardziej wymagający odnośnie bezpieczeństwa żywności ...
-
Internet szerokopasmowy: lepszy dostęp
... szerokopasmowego na świecie. W rankingu tym prowadzą Jokohama i Nagoja, a Sapporo zostało sklasyfikowane na czwartym miejscu. Szwecja oferuje najwyższą jakość dostępu szerokopasmowego w Europie. Szybko zbliża się do wyników uzyskanych przez Japonię i Koreę Południową, poprawiając jakość dostępu szerokopasmowego o 38% w stosunku do 2008 r. Szwecja ...
-
Sprzęt elektroniczny a zielone technologie
... dla tworzenia ekologicznych substancji chemicznych, spójnych materiałów i produktów przyjaznych dla środowiska naturalnego. Drugim autorem tego raportu była mieszcząca się w Europie organizacja ChemSec (International Chemical Secretariat). Jest to organizacja non-profit, która ma za zadanie wskazywać na pilną potrzebę wyeliminowania niebezpiecznych ...
-
Branża motoryzacyjna nadal w opałach
... producentom udaje się – choć nie bez trudu – dostosować swoje aparaty produkcyjne do nowej sytuacji, koncerny położone w innych częściach świata, zwłaszcza w Europie Zachodniej, mają nadal duże problemy adaptacyjne. Części samochodowe – przetrwają tylko najsilniejsi Zdaniem Euler Hermes producenci części i podwykonawcy branży samochodowej odgrywają ...
-
Dom zeroenergetyczny przyszłością
... ograniczenia zużycia energii w budynkach, przyczyniamy się do tworzenia zielonych miejsc pracy. EURIMA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Izolacji) szacuje, że w samej Europie dostosowanie budynków do wymogów Dyrektywy EPBD spowoduje stworzenie blisko 500 tys. nowych miejsc pracy. Jednocześnie, poprzez dywersyfikację źródeł energii i jej ...
-
Klasa średnia zmieni preferencje konsumentów
... , istotny wpływ na zmianę globalnych zwyczajów konsumpcyjnych, w obecnej dekadzie, będzie miał czynnik starzejącego się społeczeństwa oraz zmniejszanie się liczby urodzeń. W Europie, w państwach takich jak Niemcy, Hiszpania czy Włochy, współczynnik dzietności wynosi ok. 1,3 – 1,4 w przeliczeniu na kobietę. Jest to znacznie poniżej poziomu, który ...
-
Rynek gazu w Polsce - kierunki rozwoju
Rozdzielenie hurtowej i detalicznej sprzedaży w PGNiG, uruchomienie hurtowego obrotu gazem poprzez giełdę, ochrona odbiorców wrażliwych, a w przyszłości dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia - to niektóre postulaty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczące rynku gazu w Polsce. Urząd wydał specjalny raport na ten temat. Od wielu lat trwa ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 42/2012
... europejskim liderem w nowym podejściu. – Pokazaliśmy światu, że myślimy nieszablonowo, kreatywnie i mamy doświadczenie z przechodzenia z gospodarki regulowanej do rynkowej. Dziś moglibyśmy pokazać Europie, choć oczywiście potrzebny jest nam poważny partner, jak np. Niemcy, którzy już to zrozumieli, że to gospodarka globalna ma wartość ...
-
Handel międzynarodowy zmienia kształt
... przyspieszy do 2,9%. Spośród krajów wziętych pod lupę przez analityków Oxford Economics, w odleglejszej perspektywie (2016-2020) Polska będzie zajmowała drugie miejsce w Europie pod względem dynamiki eksportu (9,1%). W analizowanym okresie wyprzedzi ją jedynie Turcja (11,8), a słabszy wynik uzyskają Wielka Brytania (5,5%), Irlandia (4,7), Francja ...
-
Zbieranie danych osobowych niejasne dla konsumentów
... nie znalazło powodu, dla którego byliby skłonni podzielić się swoimi danymi osobistymi. Informacje o badaniu Badanie jakościowe zostało przeprowadzone w USA i w Europie. Zawierało pogłębione wywiady z konsumentami i ekspertami oraz zorganizowane warsztaty badawcze dla studentów. Badanie ilościowe bazuje na platformie Ericsson Consumer Lab, za ...
-
Dobra konsumenckie: największe firmy 2013
... reprezentację w grupie krajów wschodzących mają firmy z Brazylii, a także z Chin. Dla porównania w Ameryce Północnej wzrost ten wyniósł 14 proc, ale już Europie borykającej się z recesją jedynie 4 proc. Pod tym względem z państw europejskich najlepiej wypadają spółki francuskie (wzrost o 15 proc.), które osiągnęły wyniki ...
-
Tajemniczy klient: sklepy online
... chętniej kupują on-line, dzięki czemu od kilku lat cieszymy się największą w Europie dynamiką wzrostu handlu internetowego. Rosnące wskaźniki prowokują do tego aby ... Zgodnie z obowiązującym prawem, w przypadku odstąpienia od umowy sklep powinien zwrócić pieniądze (a konsument towar) niezwłocznie, nie później niż 14 dni od odstąpienia. Praktyka ...