-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
10:04 04.08.2023
21 lipca do kin trafiły dwa filmy - "Barbie" w reżyserii Grety Gerwig oraz "Oppenheimer" Christophera Nolana. Premiery poprzedzone były, zwłaszcza w przypadku pierwszej produkcji, intensywnymi działaniami marketingowymi. Czy Polacy ruszyli do kin? Oto analiza Gemius i PBI.
-
Najczęściej cytowane media V 2023. RMF FM, TVN24 oraz Rzeczpospolita na podium
09:22 27.07.2023
RMF FM, TVN24 oraz Rzeczpospolita to podium majowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).
-
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
09:41 22.06.2023
Wakacje 2023 już za kilka dni. Temat wakacyjnych planów staje się zatem coraz bardziej aktualny, ale dyskusja dotycząca topowych kierunków urlopowych i jakże ważnych w tym kontekście przewoźników lotniczych, trwa w polskim internecie już od dłuższego czasu. O kim i o czym rozmawiają ...
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
10:47 01.06.2023
Przed nami pierwsza odsłona raportu Social Media 2023. Podstawą opracowania są badania gemiusAdReal oraz Mediapanel, które rzucają światło na główne cechy użytkowników najpopularniejszych w naszym kraju serwisów społecznościowych oraz przyglądają się samemu rynkowi oraz jego ...
-
Żywiec i Kompania Piwowarska, czyli zmasowany atak przed majówką
08:41 19.05.2023
Majówka tradycyjnie już oznacza rozpoczęcie sezonu grillowego, a jeśli grill, to wielu Polaków nie wyobraża sobie go bez szklanki piwa. Branża piwowarska świetnie zdaje sobie z tego sprawę, o czym wyraźnie świadczy analiza jej działalności reklamowej w okresie przypadającym na kilka ...
-
Ograniczony dostęp do mediów społecznościowych dla młodzieży. 75% Polaków na "tak"
13:00 16.05.2023
Cyberstalking, uzależnienie, narażenie na utratę danych osobowych. To tylko kilka niebezpieczeństw, jakie mogą czyhać na najmłodszych użytkowników social mediów. Nic dziwnego, że większość Polaków opowiada się za wprowadzeniem jakiejś formy zakazu korzystania z mediów ...
-
Polacy szturmują serwisy z prognozą pogody
11:00 15.05.2023
PBI i Gemius przyjrzały się aktywności internautów w serwisach i aplikacjach z kategorii „Pogoda” oraz „Turystyka”. Analiza, którą objęto okres od początku kwietnia do 4 maja br., wyraźnie dowodzi (i nie jest to właściwie zaskoczeniem), że w przypadku wielu Polaków decyzja o ...
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
12:00 11.05.2023
Jak wynika z najnowszych doniesień Publicis Groupe, w pierwszym kwartale bieżącego roku mieliśmy do czynienia ze wzrostem wydatków na reklamę telewizyjną. Fakt ten może być o tyle zaskoczeniem, że w całym 2022 roku notowano pod tym względem spadki.
-
Najczęściej cytowane media III 2023. Na podium Gazeta Wyborcza, RMF FM oraz Onet
11:36 26.04.2023
Gazeta Wyborcza, RMF FM oraz Onet to podium marcowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów.
-
Dzień Ziemi: czy influencerzy angażują się w ekologię?
00:40 22.04.2023
Ochrona środowiska naturalnego, w tym m.in. walka ze zmianami klimatu i troska o odpowiednie gospodarowanie odpadów, to kwestie, o których powinno być dziś głośno. 22 kwietnia, czyli Międzynarodowy Dzień Ziemi, to świetna okazja, aby przyjrzeć się, ile dla ekologii robią rodzimi ...
-
Tesla i Volvo na medialnym szczycie
00:54 18.04.2023
Analiza doniesień medialnych z pierwszych dwóch miesięcy 2023 roku przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów pokazała, że co trzeci Polak miał kontakt z informacjami o autonomicznych rozwiązaniach motoryzacyjnych. Największą widoczność notują Tesla i Volvo. Przekazy o Tesli ...
-
Czy można zarobić na YouTube Shorts?
08:39 06.04.2023
Konsumpcja treści w Internecie wyraźnie wskazuje na rosnącą popularność materiałów filmowych. Co więcej, wielu użytkowników sieci nie ma dostatecznie dużo czasu, aby skupiać na czymś swoją uwagę nie dłużej niż kilka minut. Nic więc dziwnego, że na początku lutego bieżącego ...
-
Najczęściej cytowane media II 2023. Na podium RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita
08:27 31.03.2023
RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to podium lutowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów.
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
00:33 25.03.2023
Ubiegły rok przyniósł wzrost liczby publikacji w mediach na temat energetyki jądrowej - donosi raport przygotowany przez PSMM Monitoring & More. Większe zainteresowanie tą tematyką było spowodowane wybuchem wojny w Ukrainie, atakiem na Zaporoską Elektrownię Atomową oraz kryzysem ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Dyskusja trwa
09:33 23.03.2023
Sztuczna inteligencja to jedna z tych technologii, która wzbudza ożywioną dyskusję w polskim internecie. Szeroko komentowana jest m.in. jej „walka” z ludzkim umysłem. Z analizy opracowanej przez SentiOne wynika, że w ostatnim czasie szczególne zasięgi zyskiwały takie frazy jak „AI ...
-
10 mitów i 3 fakty na temat abonamentu RTV
00:33 12.03.2023
Na temat kontroli obowiązku rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych narosło wiele mitów i przeinaczeń. Poczta Polska prezentuje najpopularniejsze mity oraz fakty, które dotyczą tej usługi.
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
11:34 09.03.2023
BrandLift prezentuje wyniki badania rzucającego światło na sposób, w jaki kupują współcześni konsumenci. Okazuje się, że media społecznościowe to miejsce, w którym coraz częściej dokonujemy zakupów. Na Instagramie kupuje już blisko 43 proc. Polaków. Popularnym źródłem ...
-
Najpopularniejsze filmy o miłości na Walentynki 2023
09:00 09.02.2023
Zbliżają się Walentynki. Z tej okazji SentiOne sprawdził, jakie filmy o miłości są najczęściej wzmiankowane przez polskich internautów. Okazało się, że to głównie klasyki. Na podium znalazły się Titanic, Śniadanie u Tiffany’ego i Dirty Dancing.
-
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
08:48 31.01.2023
O konieczności wdrażania kwestii związanych z ESG do strategii biznesowych firm i czynienia z nich narzędzia do budowy przewagi konkurencyjnej mówi się nie od dziś. Jak często wspominają o tym media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowszy raport przygotowany przez PSMM Monitoring & ...
-
Najpopularniejsi influencerzy medyczni polskich social mediów
09:51 25.01.2023
Grono influencerów nieustannie rośnie. Pojawiają się wśród nich i nowe twarze i reprezentanci coraz to szerszego wachlarza branż. Nie brakuje wśród nich przedstawicieli sektora zdrowotnego. W polskiej przestrzeni internetowej jest już kilka bardzo znanych twarzy zajmujących się ...
-
Branża medialna i audiowizualna - trendy 2023
11:00 16.01.2023
Jednym z najważniejszych zagrożeń dla zasad funkcjonowania rynku mediów odbiorców programów telewizyjnych w 2023 roku jest rządowy projekt ustawy wdrażającej Prawo komunikacji elektronicznej (PKE) w zakresie zmian w ustawie o radiofonii i telewizji, inaczej nazywany "lex pilot". Zdaniem ...
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
12:00 13.01.2023
Instytut Monitorowania Mediów zwraca uwagę na zauważalne w polskich mediach społecznościowych nasilenie skali dezinformacji dotyczącej Ukrainy i jej obywateli. Badanie opracowane przez IMM wespół z Demagogiem dowodzi, że w listopadzie minionego roku antyukraińska narracja pojawiła się ...
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
13:12 02.01.2023
Polacy coraz bardziej interesują się sztuczną inteligencją i chętnie o niej rozmawiają w Internecie - wynika z analizy SentiOne. Polska wyrasta także na lidera regionu pod względem liczby ekspertów od AI.
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
00:50 15.12.2022
Biedronka, Lidl, Żabka, Kaufland i Auchan to sieci, o których najczęściej dyskutuje się w internecie - wynika z analizy SentiOne. O Biedronce Polacy najwięcej rozmawiają na Facebooku i TikToku.
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
09:49 24.11.2022
SentiOne, polska firma trudniąca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, postanowiła sprawdzić, jakie emocje wzbudzał wśród polskich internautów temat kryptowalut. Oto kluczowe wnioski z tej analizy.